W sprawie Chopiejów
Dziś tylko przekazuję list rozesłany przez dyrektora artystycznego festiwalu.
Drodzy Państwo,
Obecna sytuacja na świecie sprawia, że stajemy wobec konieczności dokonania zmian w organizacji tegorocznego Festiwalu Chopin i jego Europa. Pragniemy jednak zachować jego założenia i „uratować” większość z zaplanowanych koncertów. Zdajemy sobie sprawę, że część z nich możliwa będzie prawdopodobnie jedynie w formie streamingu – w ten sposób nasz Festiwal po raz pierwszy w tak szerokim zakresie zagości u Państwa w domach, a tym samym, paradoksalnie, dostępny będzie dla znacznie większego grona odbiorców, niż zwykle. Mamy jednak wielką nadzieję, że przynajmniej na niektóre wydarzenia uda nam się zaprosić Państwa do sal koncertowych – na ten temat prowadzimy intensywne konsultacje z krajowymi służbami sanitarnymi oraz przedstawicielami władz, by móc ustalić w jakim zakresie i wedle jakich zasad, zapewniających bezpieczeństwo nas wszystkich, będzie to możliwe.
15 czerwca przedstawimy bliższe informacje na temat nowego kształtu organizacyjnego Festiwalu. Do tego czasu wstrzymujemy sprzedaż biletów, prosząc Państwa o cierpliwość i wyrozumiałość.
Do Festiwalu pozostały jeszcze trzy miesiące. Mamy jednak nadzieję, że sytuacja epidemiologiczna na świecie i u nas w kraju będzie się wyłącznie poprawiać i nic nie stanie już na przeszkodzie, by zrealizować 16. edycję Chopin i jego Europa w kształcie, jaki wypracujemy w najbliższych tygodniach. Niezależnie od wszelkich trudności i – jak wszystko na to wskazuje – nieco innej formuły prezentacji większości koncertów, pragniemy, by było to – jak zawsze – nasze wielkie, wspólne, muzyczne święto. Wierzymy, że tak się stanie. Stanisław Leszczyński Dyrektor Artystyczny
Komentarze
A tymczasem na drugiej półkuli cichutko sobie zmarł w sędziwym wieku 91 lat John Macurdy – Komandor z filmu Loseya i wieloletni solista MET: https://operawire.com/obituary-metropolitan-opera-bass-john-macurdy-dies-at-91/
A w bardziej jeszcze sędziwym – niespełna 96 lat – Gabriel Bacquier. Tu sprzed lat równo sześćdziesięciu: https://www.youtube.com/watch?v=XJuNWjzy9vE
Może nie uwodzicielski, ale jaki ładny głos 🙂
Boris Giltburg zaprezentował następną sonatę No.9 E-dur op.14 No. 1
Właśnie słucham . On mnie nie zawodzi nigdy 🙂
Potrafi zawsze zasłuchać.
basia.n, Na prośbę zaprzyjaźnionego słuchacza, w niedalekiej przyszłości odtworzę dusznicki recital Giltburga z 2013 r. Artysta wykonał komplet Ballad Chopina oraz VIII Sonatę Prokofieva. Dam znać o szczegółach odpowiednio wcześnie.
O, właśnie ostatnio przypominałam sobie tę sonatę. Super 🙂
Dariusz.Marciniszyn
14 MAJA 2020
Znam z youtube nagranie ballady g-moll w wyk. Giltburga , więc z ogromną chęcią posłucham trzech pozostałych. Oczywiście Prokofiewa też.
Chciałabym usłyszeć również w przyszlości jego wykonania Chopina, bo ten artysta zadziwia z roku na rok. To jeden z moich bardzo niewielu ulubionych 🙂
Zdobył mnie jako słuchaczkę już na przesłuchaniach konkursu w Brukseli ( w Holandii odbieram tv belgijską i zawsze słucham transmisji z konkursów)
Wszyscy wiemy, jak różnie układają się muzyczne losy wielu laureatów .
Ale wlaśnie on zostanie na szczycie, bo to jest diament muzyczny wyjątkowej urody.
basia.n, Giltburg grał Sonatę b-moll Chopina w Dusznikach w 2003 r. Jeżeli Polskie Radio posiada prawa do emisji materiału, dołączę wspomniane nagranie do audycji.
Pobutka
https://www.youtube.com/watch?v=GJaQMDYpetQ
No proszę, to ta pani i takie rzeczy robi 🙂 Super. Bardzo lubię duety Bartóka.
Zwracam się z ogromną prośbą do wszystkich blogowiczów. Piotr Anderszewski jest na tym blogu jednym z najbardziej faworyzowanych pianistów, z czym w dużej mierze oczywiście się zgadzam. Chciałbym w swojej audycji odtworzyć kilka nagrań artysty, ale szczerze mówiąc nie wiem, co może być najbardziej atrakcyjne dla słuchaczy. Może ktoś z Państwa chciałby powrócić do konkretnego koncertu/recitalu pianisty?
Moja propozycja dotyczy także innych pianistów. Radiowe Archiwa nie mogą być zamknięte dla słuchaczy:).
W sprawie PA posłuchałabym chętnie wczesnych nagrań, zwłaszcza takich utworów, które nie znalazły się potem na płytach. Ale właściwie każda audycja z udziałem tego pianisty mnie cieszy, zwłaszcza teraz. Słuchając w radio, ma się wrażenie mikro albo, wręcz przeciwnie, makro sali koncertowej. Nie jest się samemu. Prosiłabym jednak o informację, kiedy taka audycja miałaby być.
Anderszewski?
Ja by z checia raz jeszcze posluchal jego recitalu z Dusznik w 1993, podczas ktorego zaoferowall dwie , pozniej juz nie grywane przez niego sonaty: B-dur Schuberta i VIII Prokofiewa. Pamietam , ze wowczas zrobilo to na mnie wrazenie, tym bardziej, ze jego nazwisko nie bylo mi jeszcze dobrze znane i ze nigdy dotad go nie slyszalem. Ciekaw wiec jestem, czy dzis bylbym pod rownie silnym wrazeniem.
Romku, właśnie o tym wcześniej pisaliśmy i PA się na emisję tego nie zgadza 🙂
Ale pamiętam jego świetne recitale w S1 właśnie z lat 90. – może coś z tego by się udało?
Przy okazji, koledzy internetowcy powiększyli trochę literki w komentarzach. Może tak być?
Niektóre już były dostępne…. 😉
Co z PA byłoby dla mnie najatrakcyjniejsze? A co konkretnie jest do wyboru?
Tymczasem dołączam się do Frajdy i Romka 🙂
Dodam przy okazji, że ostatnią sonatę Schuberta pianista zagrał też kiedyś na bis. In extenso (!). Taki to artysta…
Tego akurat nie pamiętam. Ale całą Suitę angielską d-moll – i owszem 🙂
Był też aniwersaryjny recital chopinowski w pamiętnym 2010, kiedy nie zagrał ani pół nutki Chopina…. 🙂
Jeśli chodzi o literki w komentarzach, są mniej przejrzyste niż te dawne ( można porównać stare np. u red. Passenta) Po prostu nowa czcionka jest mniej czytelna niż dawna. A więc chodzi nie tylko o wielkość liter, ale ich przejrzystość..
Nie mówię tutaj o własnym doświadczeniu, niestety, bo był to bis (arcybis) lubliński 🙂
@ basia.n
Na to się już chyba nie poradzi, koniecznie chcą ujednolicić blogi ze stroną. Też wolałam dawne. Ale czy ta wielkość jest lepsza niż poprzednia (w nowej wersji)?
Ale kto się uparł (z redakcji e-POLITYKI), że ma być ta akurat, staroświecka czcionka (totally&absolutely user unfriendly)?
Już nie mówiąc o niedopracowanym świetle… I innych lamerstwach z grafiki elementarnej…
Kto? Po nazwiskach. Z pewnością zapamiętam(y)… 🙂
O, światło w drugiej linijce!!! — Gratulacje graficy i ich nadzorcy (zleceniodawcy)!!!
Gostku, a czy Ty masz więcej takich perełek z tamtych czasów, jak ta, transmitowana ostatnio przez Dwójkę, a następnie bardzo zacnie przez Ciebie udostępniona?:-)
Wybierając ” lepsze zło” , oczywiście większe literki są lepsze.
Ale tak jak napisała @a cappella – zapamiętamy sobie tych redakcyjnych, graficznych „dobrozmianowców”. I lubić ich nie będziemy 🙂
@Frajde – skontaktuj się z PK w celu uzyskania mojego adresu mailowego 🙂
Dzięki!
Pobutka
https://www.youtube.com/watch?v=ktPT54yBTlw
Dzień dobry 🙂
A przypomniało mi się jeszcze a propos PA, że na którymś z tych dawnych koncertów w S1 zagrał cały cykl Bagatel Bartóka – do tego też chętnie bym wróciła 🙂
Za chwilę w domówce z Dwójką Marcin Zdunik:-)
ścichapęk, Większość warszawskich koncertów pianisty była nagrywana przez Polskie Radio. W sprawie szczegółów proszę o prywatny kontakt.
OK.
Jeszcze w sprawie szaty graficznej, rozumiem ze nickow komentatorow nie zdolali zrobic mniejszych? W „ostatnich komentarzach” to wyglada wrecz absurdalnie. Czy to znaczy ze niewazne kto pisze..? 😈
W nawiązaniu do liska:
czy nie można zrobić tak, jak w linku niżej do mojej propozycji (o której też już wcześniej pisałem), a którą spreparowałem niżej na przykładzie obecnego wyglądu bloga:
https://photos.app.goo.gl/YohykNn7rYJzzMvh9
I druga moja uwaga dotycząca zamieszczanych w komentarzach linków:
jeżeli w ramach tej graficznej urawniłowki zamieszczane linki nie mogą być wyróżnione kolorem czerwonym (jak wcześniej, a co wszystkim ułatwiało ich znalezienie w tekście), to mam sugestię, aby je zawsze wstawiać jako osobny akapit, aby zawsze były w osobnym wierszu.
Bo tak poza wszystkim, całego tego liftingu nie rozumiem. By ujednolicić coś tam? Czy ja wchodzę na ten blog w celach prowadzenia badań porównawczych z innymi blogami i podstronami Polityki? Nie, wchodzę po to, by czytać, przeglądać, wyszukać, sprawdzić, dowiedzieć się etc. I przy tym nie męczyć się prostymi czynnościami czytania, przeglądania, wyszukiwania…
Pobutka
https://www.youtube.com/watch?v=rm14uTKE7Ys
Teraz linki są podkreślane, więc widoczne. Też trzeba było się o to upominać, bo z początku ujawniały się tylko przy najeździe kursorem na tekst.
Natomiast wielkość czcionki nicków jak widać pozostała dostosowana do poprzedniej wielkości czcionki w komentarzach, dlatego jest w tej chwili tak rażąco mała. Czerwień nie jest potrzebna, trzeba je tylko powiększyć. Spytam, czy może da się choć w tej dziedzinie wrócić do poprzedniego systemu: czerwony dla nicków linkujących do innej strony. Bo w tej chwili te linkujące są pisane majuskułami, co też jest idiotyczne. Ale zdaje się, że oni teraz w ogóle nie chcą w tekstach czerwieni.
Nie wiem, czemu Łotr nie wpuścił Pobutki, a ładna.
Wracając jeszcze do naszej dyskusji o nowej płycie Sokołowa 😆
https://audiolifestyle.pl/nowosci/szyfr-przeznaczenia-sokolov-beethoven-brahms-mozart-recenzja/
O rany, a cóż to za twórczość radosna, pod którą nikt nawet się nie podpisał?
To, zdaje się, jest prowadzone jednoosobowo, więc autorem będzie red. naczelny z zakładki „kontakt”. Styl typowy dla tekstów z tej strony; mnie to nawet odpowiada, takie kolnięcie, gdy coś się za bardzo nadmie 🙂
Dla mnie to właśnie jest nadęte 🙂
Cóż, kpina to w jakiejś mierze nadęcie pozbawione powagi 🙂
Podgrupa audiofilskich prawd na tej stronie wydaje się nawet smaczniejsza. Co za piękna ironia – jak choćby tu:
„Dzięki Bogu w branży audio nie ma firm, które oszukują. Gdyby robiły to, co Volkswagen w branży samochodowej, audiofile na pewno by to słyszeli”.